Bojíme se nesprávných věcí
Pokud ti kdo nás mají informovat selžou nebo soutěží v tom, kdo nás vystraší víc, pak se není co divit, že si děláme starosti s takovými hrozbami jako třeba nemožnost jít na pivo a ignorujeme skutečná rizika, třeba smrt jiných. Stejně je tomu i s našimi osobními strachy a touhami. Strach a touha jsou dvě strany téže mince, většina toho co děláme je ovládána strachem ze selhání. Jako klasický příklad může posloužit honba za materiálním bohatstvím, to rovněž pohání naši ekonomiku a pomáhá udržovat zisky. Pro mnoho z nás však tato aktivita není nejdůležitější. A navíc nás to odvádí od činností a lidí, kteří nám poskytují větší a trvalejší potěšení a uspokojení. Není snad pravda, že na smrtelné posteli si nikdo nepřeje, aby trávil víc času v práci?! Nenaznačuje to snad, že bychom měli přesměrovat své snažení?
Naše chování z valné části určuje chamtivost a soutěživost. Kvalita a důležitost práce je ve srovnání s bohatstvím, které vytvářejí důvěrné vztahy nedůležitá. Krátkodobý strach je užitečný, ale nehodí se jako stimul k vytváření trvalých změn. Jeho využití jako motivace k určitému jednání ignoruje skutečnost, že neexistují mocnější touhy než hledání štěstí a snaha o získání sebeúcty.
Kdyby se podařilo najít prostředníky, kteří by lidi postrčili tímto směrem, k lepší práci, vzdělání, možnosti zlepšit si život, spravedlnosti a zajistil dostatek příležitostí k jejich náplnění, tak by drogy ztratili na své přitažlivosti. Trestání dodavatelů se ukázalo jako zoufale neúčinné. Větší naději na vítězství v tomto zápase mezi přechodnou rozkoší a trvalejším uspokojením by měla léčba nemocných morálních hodnot, než samotných uživatelů. Podstatou našich obav je vědomí zranitelnosti náhodným neštěstím a jistota lidské smrtelnosti.